نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 
نامگذاری شرکت های بزرگ جهان که اغلب ،پیدایش آنها بر اساس بررسی های عمیق علمی صورت گرفته ،هرچند ساده اما قابل تامل است.
به گزارش خبرنگار ام بی ای نیوز، بررسی های موجود حاکی از آن است که نامگذاری شرکت های بزرگ ، اغلب بر اساس علائق و بر مبنای نظریات ساده بنیانگذاران آنها صورت گرفته اما تولید محصولات باکیفیت و بکارگیری صحیح علم بازاریابی در کنار مدیریت قوی باعث جهانی شدن این نام ها شده است.
بررسی چگونگی نامگذاری برخی از این شرکت ها خود گواهی بر این ادعاست.
نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Apple: میوه مورد علاقه "استیو جابز" مؤسس و بنیانگذار شركت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شركتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.






نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Adobe:اسم رودخانه ای كه از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناك، عبور می‌كند.






نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Google: گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است كه از عدد یك با صد صفر درجلوی آن تشكیل شده است. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌كنند كه این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یك گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد.






نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Cisco: مخفف شده كلمه سان فرانسیسكو است كه یكی از بزرگترین شهرهای امریكا است.









نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
HP: این شركت توسط دو نفر به نام های "بیل هیولت" و "دیو پاكارد" تأسیس شد. این دو نفر برای اینكه نام شركتشان "هیولت پاكارد" یا "پاكارد هیولت" نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه "هیولت پاكارد" از آب در آمد.





نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Hotmail: این سایت یكی از سرویس دهندگان پست الكترونیكی به وسیله صفحات وب است. هنگامی كه مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب كند ،علاقمند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الكترونیك به کلمه mail ختم شده و دوماً برروی "وب" بودن آن نیز تأكید شود ،بنابراین نام Hotmail را انتخاب كرد.




نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Microsoft : نام شركت ،ابتدا به صورت (MICROcomputer SOFTwaree ) نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد که مخفف آن است. دلیل نامگذاری شركت به این اسم نیز آن است كه "بیل گیتس" مؤسس شركت، آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میكروكامپیوترها تأسیس كرده بود.




نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Intel(INTergrated Electronicss)l : از آنجایی كه این شركت از بدو تأسیس با تأكید برروی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد، نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند.





نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Oracle: مؤسس شركت اوراكل یعنی "لری الیسون" و "باب اوتس" قبل از تأسیس شركت ،برروی پروژه‌ای كار می‌كردند كه اوراكل نام داشت و بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراكل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شركتی تأسیس كرده و آن را به همین اسم ،نامگذاری كردند.





نام شرکت های بزرگ چگونه انتخاب شده است؟
Motorola: شركت موتورولا با هدف درست كردن بی سیم و رادیوی اتومبیل كار خود را آغاز كرد. از آنجاییكه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شركت victoria بود، مؤسس این شركت یعنی " پال كالوین "نیز اسم شركتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی ،كلمه موتور نیز به نوعی در اسم شركتش وجود داشته باشد.
   منبع mbanews.ir
sajad asbagi.tabriz university 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها